محیط زیست استان تهران:مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست-راهبرد معاصر
راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور

محیط زیست استان تهران:مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران، با بیان اینکه مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست، گفت: با شیوع کرونا تردد خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 05
کد خبر: ۷۳۰۶۵

به گزارش راهبرد معاصر درباره علت آلودگی هوای پایتخت، اظهار کرد: مسئله آلودگی هوای تهران فقط مازوت نیست و منابع متعددی در آلودگی هوا وجود دارد.

وی در ادامه گفت: باید پذیرفت تهران خیلی بیشتر از ظرفیت زیستی بارگذاری جمعیت دارد؛ یعنی تهران کمتر از یک درصد وسعت کشور را دارا بوده، اما ۱۴ درصد جمعیت کشور در استان تهران است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به تهیه سیاهه انتشار و مشخص شدن سهم هر بخش در آلودگی هوا، بیان کرد: ۴۰ درصد آلودگی مربوط به منابع ساکن و ۶۰ درصد آن مربوط به منابع متحرک بوده که در این ۶۰ درصد نقش اصلی با خودروهای دیزل است.

رستگاری کانون آلودگی‌ها در تهران را متعدد دانست و اظهار کرد: در تهران ۴ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت فعال وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا و کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، ترددها به علت استفاده از خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی درباره علت وقوع آلودگی هوا، عنوان کرد: زمان وقوع وارونگی دما و یا پایداری هوا امکان تهویه طبیعی از سطح شهر وجود ندارد؛ هم اکنون شاخص‌های آلودگی پایین آمده به طوری که منابع آلودگی تغییر کرده و تنها با ایجاد ناپایداری جوی، کیفیت هوا خوب شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش کیفیت بنزین و توقف تولید خودروها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال‌های گذشته برای کنترل آلودگی هوا، اضافه کرد: اقدامات مثبت دیگری در این رابطه مثل نوسازی کامیون‌های کل کشور برنامه‌ریزی شده بود که به علت تحریم‌ها از این گونه اقدامات جلوگیری شد.

رستگاری در همین رابطه خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک در کشور به همراه آئین‌نامه‌های اجرایی وجود دارد که تمام تلاش ما اجرای این قانون در تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار