ظرفیت مدارس کشور در اختیار دانش‌آموزان افغان/ آمارها رو به افزایش است اعزام هیئت وزارت علوم به همدان برای بررسی حواشی اخیر قربانی پرونده‌های جنجالی تجاوز فرانسه دوباره به دادگاه رفت؛ متهم: همسرش من را فریب داد / حسام الدین دوگان کیست؟ اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ماجرای تجمع مقابل دانشگاه بوعلی سینا چه بود؟ + توضیحات استانداری همدان جزئیات استخدام ۶۰۰۰ نفر در قوه قضاییه تهران در روز‌های آینده گرم است؛ خنک شدن هوا از شنبه شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان نحوه بارگذاری مستندات رتبه بندی معلمان / مراحل استخدام دانشجو معلمان ورودی ١۴٠۴ شرایط استفاده مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی ادارات این استان پنجشنبه‌ها تعطیل شد اجرای طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان با رعایت ایمنی کامل هواشناسی: افزایش دما در نوار شمالی و بارش‌های پراکنده در برخی مناطق ایران نجات جان یک زن از خودکشی توسط پلیس یاسوج افت عجیب نمرات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها تعیین نرخ بیمه تکمیلی معلمان + جزئیات

محیط زیست استان تهران:مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران، با بیان اینکه مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست، گفت: با شیوع کرونا تردد خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 05
کد خبر: ۷۳۰۶۵

به گزارش راهبرد معاصر درباره علت آلودگی هوای پایتخت، اظهار کرد: مسئله آلودگی هوای تهران فقط مازوت نیست و منابع متعددی در آلودگی هوا وجود دارد.

وی در ادامه گفت: باید پذیرفت تهران خیلی بیشتر از ظرفیت زیستی بارگذاری جمعیت دارد؛ یعنی تهران کمتر از یک درصد وسعت کشور را دارا بوده، اما ۱۴ درصد جمعیت کشور در استان تهران است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به تهیه سیاهه انتشار و مشخص شدن سهم هر بخش در آلودگی هوا، بیان کرد: ۴۰ درصد آلودگی مربوط به منابع ساکن و ۶۰ درصد آن مربوط به منابع متحرک بوده که در این ۶۰ درصد نقش اصلی با خودروهای دیزل است.

رستگاری کانون آلودگی‌ها در تهران را متعدد دانست و اظهار کرد: در تهران ۴ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت فعال وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا و کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، ترددها به علت استفاده از خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی درباره علت وقوع آلودگی هوا، عنوان کرد: زمان وقوع وارونگی دما و یا پایداری هوا امکان تهویه طبیعی از سطح شهر وجود ندارد؛ هم اکنون شاخص‌های آلودگی پایین آمده به طوری که منابع آلودگی تغییر کرده و تنها با ایجاد ناپایداری جوی، کیفیت هوا خوب شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش کیفیت بنزین و توقف تولید خودروها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال‌های گذشته برای کنترل آلودگی هوا، اضافه کرد: اقدامات مثبت دیگری در این رابطه مثل نوسازی کامیون‌های کل کشور برنامه‌ریزی شده بود که به علت تحریم‌ها از این گونه اقدامات جلوگیری شد.

رستگاری در همین رابطه خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک در کشور به همراه آئین‌نامه‌های اجرایی وجود دارد که تمام تلاش ما اجرای این قانون در تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار